BRF Paulus

Information till föreningens medlemmar

Felanmälan

Felanmälan under arbetstid (vardagar 07 – 16)

Jönssons Fastighetsservice: 0708 – 18 58 36

Felanmälan ska i första hand göras till Jönssons Fastighetsservice, men kan också även lämnas i brevinkastet till föreningens övernattningslägenhet, ingång från gården i Olgahuset.

 

Felanmälan utanför arbetstid

FastighetsJour: 040-661 01 65

För att ge medlemmarna trygghet i sitt boende har föreningen tecknat ett avtal med HSB FastighetsJour. I detta avtal ingår en jourservice vardagar 16.00-07.00 och dygnet runt lördag, söndag och helgdagar.

I servicen åtgärdas problem som t ex vattenläckor, stopp i avlopp, glasskador, elfel, låsfel. Även störningar på grund av hög musik, bråk m.m. åtgärdas. Utryckningarna från fastighetsjouren är kostnadsfria. Om problemet är av sådan art att en hantverkare måste tillkallas debiteras denna kostnad antingen lägenhetsinnehavaren eller föreningen, beroende på hur och var skadan uppstått. Observera att FastighetsJouren endast gäller kvällar och helger.

Störningar från grannar löser du bäst genom att själv prata med grannen men hjälper inte detta och störningarna är återkommande så vänd dig till styrelsen.

Felanmälan för hiss utanför kontorstid

Styrelsen: styrelsen@brfpaulus.se

Det är bara styrelsen som kan anmäla fel i våra hissar till KONE utanför kontorstid. Var snälla och anmäl fel av hissarna till styrelsen så snart fel upptäcks. Det är bättre med en anmälan för mycket än en för lite. Epost är det lättaste sättet att komma i kontakt med styrelsen, epostadressen följs kontinuerligt. Men det går naturligtvis bra att ringa någon av styrelsens fuktionärer också.

 

Klotter

Klotter på fasaderna anmäls till Styrelsen.

Porttelefoni

Andreas Jelvemark 0702-368323

Robert Leasure 0725-446140